maandag 15 juli 2013

Mini-vogels op het strand

Vandaag zijn we heerlijk naar het strand geweest. Het zonnetje scheen, het waaide een beetje en dat is de perfecte combinatie voor een heerlijke stranddag.
Toen we aankwamen viel het ons eerst niet op. We gingen een stukje lopen en zagen niks vreemds, tot we opeens een zwart bolletje zagen bewegen... en achter dat bolletje liep een wat groter bolletje aan... Het was een gezinnetje bontbekplevieren! Je ziet ze bijna niet, maar als je heel goed oplet en een beetje heen en weer loopt zie je ze voor je vluchten.
Aangezien ze zo snel zijn, zijn ze moeilijk op de foto te zetten, maar het is gelukt! (Met dank aan mijn ouders geheugenkaartje aangezien ik de mijne was vergeten in mijn camera te doen...)





Telkens als moeders het sein (een piep) gaf, renden ze met z'n drieën een stuk verder het strand over.


Om de foto's rustig te kunnen maken ben ik tegen de duinen aan gaan zitten:

Het uitzicht vanaf mijn plekje:


Toen kwam er een drie-master voorbij: (met dank aan Marijn die het zei!)



Toen kwamen mijn zus en haar vriend aanlopen met ?eitjes? van het een of ander... We wisten eerst niet dat het eitjes waren dus maakten we er een open: (dit is alleen de inhoud...)
Weet iemand wat het zijn?


Wat schepen die voorbij kwamen:



En toen was het tijd om naar huis te gaan.
Het was een heerlijke en gezellige dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten