zaterdag 13 juli 2013

Amsterdam!

Gisteren zijn we met het gezin een dagje naar Amsterdam gegaan, en het was enorm gezellig. We zijn eerst met de auto naar Amsterdam gereden en vanaf de ArenA zijn we met de metro en bus doorgegaan naar het centrum.
Alleen zijn we daar eerst zo ongeveer verdwaald voordat we bij de echte winkelstraat kwamen. Natuurlijk heb ik foto's gemaakt en die zal ik maar eens laten zien!
Op het metro-station. Marijn met de rode jas/vest, Naomi (mijn zus) die lacht naar de camera, mijn moeder Marjon in het grijs ernaast en mijn vader Dick met de blauwe jas met de witte streep die wijst naar het bord.
 Een van de eerste straten die we afliepen na de busreis.
 Het koninklijk paleis.


 Het monument op de dam.
Amsterdamse gevels.
 Echt aan bijna elke gevel die je zal zien in Amsterdam hangt nog zo'n soort optakel-ding dat ze vroeger gebruikten. Hier hangt er dan nog echt een wiel en touw aan, maar bij andere weer niet.
 Een Amsterdamse gracht
 Weer een gevel.




 Toen we ergens wat gingen drinken zaten we aan een gracht. Daar zaten best veel meeuwen en één zat er heel dichtbij. (de foto's van de grote meeuw) Ook zwommen er nog andere vogels voorbij.
 Een flesje in de gracht.

 Tsja, niet alles in Amsterdam is zo mooi als er gezegd word. Deze fiets kan dan wel op slot worden gezet, maar wegrijden zullen ze er toch niet mee.
 Dit was één van de zichten op een straatje waar we liepen toen we waren verdwaald. De gevels zijn scheefgezakt, allemaal buitenlandse etenswinkels en hele grote groepen buitenlanders.


Toen kwamen we eindelijk aan in de grote winkelstraten. We hadden allemaal wel trek dus kochten we voor iedereen een pizzapunt.



 Overal waren zijstraatjes die er allemaal heel gezellig uitzagen. Dit was er zo één.


Toen we wat zaten te drinken bij la place/v&d hadden we uitzicht op de gevel aan de overkant en daar zaten een paar duiven te slapen.






De  klok



Toen ik zat te wachten op de rest, we waren opgesplitst om te winkelen, ben ik ergens gaan zitten en heb ik zomaar wat straatbeelden van Amsterdam geschoten.








De terug-wandel-weg naar het busstation


Een, naar mijn inzicht, geweldig gebouw!




En tot mijn grote verbazing hing er een poster van Greenday in de Heineken-musichall! Ik was weer helemaal happy!


Mijn aankopen:



Het was een enorm leuk en gezellig dagje! Ik ga zeker weten nog een keer terug naar Amsterdam, maar dan wel om alleen foto's te  maken en we nemen een plattegrond mee om niet te verdwalen.

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten