donderdag 11 juli 2013

Flower power!

Zoals jullie vast al gemerkt hebben, is het prachtig weer de afgelopen weken. Vandaag ben ik er dan ook opuit gegaan om heerlijk foto's te gaan maken.
Als eerst heb ik in de stad foto's gemaakt. Telkens als ik naar mijn werk fietste, zag ik al een huis staan dat zo'n heerlijke oude uitstraling heeft. Al weken ben ik van plan om er foto's van te gaan maken en vandaag is het dan eindelijk gelukt.
 De zijn niet zoals de stenen van nu. Ze zijn kleiner, liggen ongelijk en de kleuren verschillen. Het maakt de uitstraling helemaal compleet.

 Er hangt een verdorde klimop aan de muur. Het is nooit verwijderd en blijven hangen. Zelf vind ik het mooi en aansluiten bij de uitstraling.


 Vooral het raam vind ik heel karakteristiek. Helaas zitten er nu planken voor, waardoor je niet naar binnen kan kijken. Toen de planken er nog niet voor waren gezet, zaten er vaak duiven op het randje. De afgebladderde verf maakt het helemaal af.
De ramen in dit huis zijn ook redelijk oud denk ik. Het glas is niet glad, zoals nu, wat terug te zien is in het spiegelbeeld van het dak tegenover. Ook hier is de verf afgebladderd.


De gevel en een close-up van het jaar waarin het gebouw gebouwd is. 

Daarna ben ik foto's gaan maken van kuikentjes van eenden. Eerst fietste ik er zo langs, maar toen ik thuis was, bedacht ik me dat het een unieke kans was. Dus hup, op de fiets weer terug naar de vijver en jahoor, daar liepen ze nog!



Toen doken ze plots allemaal het riet weer in en lieten ze zich niet meer zien. Toen ben ik door gefietst naar het park en daar zijn een heleboel prachtige bloemen in bloei. 












En op weg terug naar huis stond er spontaan een reiger naast de vijver en telkens als ik een foto wilde nemen stapte hij net iets opzij. De foto's zijn dus niet heel scherp, maar wel duidelijk :)



Dat was dan het productieve foto-dagje van vandaag!
Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten